Niektórzy uważają, że muszą poświęcać poważne środki na pozycjonowanie strony internetowej. Jest to prawda, ale warto mieć takie inwestycje zawsze pod kontrolą. Przecież nie każda z nich będzie zapewniała nam takie wyniki, jakie były ustalone. Jeśli taka współpraca nie odbywa się na wysokim poziomie, należałoby z niej zrezygnować. Jednak, w jaki sposób można to sprawdzić? W takim wypadku rozwiązaniem jest google analytics, z którego warto skorzystać. Można dodać do niego wszelkie strony www, które znajdują się w naszym posiadaniu. A następnie sprawdzać ruch, które zapewniają nam konkretne źródła.
Google Analitics daje możliwości automatycznego śledzenia kodów śledzących zainstalowanych na stronie, która jest podpięta pod Google Analitics. Google Analitics daje także możliwość sprawdzania, po jakich słowach kluczowych użytkownicy naszej strony najczęściej trafiają do nas z wyszukiwarki. Dzięki temu można sprawdzić dokładnie które słowa będą generowały największy ruch na naszej stronie jeśli będziemy je pozycjonowali.